برنج پارس
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
برنج قهوه ای برای بدنسازی

دلایل استفاده از برنج قهوه ای برای بدنسازی

برنج قهوه ای برای بدنسازی، برنج جزو مواد غذایی اصلی در بین مردمان دنیا است، از آنجا که تغذیه مناسب بسیار موثر در بدنسازی است، اکثر مربیان این رشته سعی بر این دارند، که با جایگزین کردن آن در قبال برنج سفید، نتیجه مناسبی برای خود و شاگردان فراهم آورند. ما در این مقاله توضیحات مفید و مختصری در مورد تاثیر این نوع برنج برای بدنسازان و ورزشکاران فراهم آورده ایم.

برنج قهوه ای چیست ؟

برنج قهوه ای از جنس همان برنج سفید است. با این تفاوت که در برنج سفید، لایه های بیرونی شالی بطور کامل برداشته می شود. ولی در برنج قهوه ای فقط لایه اول آن برداشته می شود. و منبع قوی از پروتئین است. و مقدار زیادی فیبر به رژیم غذایی شما می افزاید، و اسید های چربی را که برای تندرستی شما لازم است، را فراهم می کند. در واقع یک برنج سبوس دار است. که می توان آن را جزء دسته غلات به حساب آورد.

از جوانه این نوع برنج هم که خواص زیادی دارد، استفاده می کنند، که با قرار دادن این برنج در آب بعد از چند ساعت تهیه می شود. معمولاً خیلی از مردم خوردن برنج سفید را به برنج قهوه ای ترجیح می دهند، ولی با خوردن یک وعده این برنج به خوشمزگی و خواص خوب آن پی می برند.

بدنسازی

نقش برنج قهوه ای برای بدنسازی

امروزه از رشته بدنسازی، به عنوان جذاب ترین رشته های ورزشی یاد می شود. در این رشته تغذیه حرف اول را می زند، بطوری که مربیان بر این باورند، که تغذیه بالاتر از تمرین فیزیکی است.

مطالب پیشنهادی  برنج طلایی چیست؟

یکی از اصول مهم و نتیجه گرفتن، در این رشته تبعیت درست از برنامه غذایی است. بدنسازان با رعایت این موضوع، از بروز هرگونه خطرات احتمالی که بر اساس تمرینات فشرده ممکن است پدید آید جلوگیری می کنند.

استفاده بدنساز از این برنج، یکی از مواد های غذایی، که در برنامه تمرینی چه دوره حجمی و چه دوره کات مربیان آن را پیشنهاد می کنند. برای عملکرد بهینه عضلاتشان به مقدار زیادی کربوهیدرات نیازمند هستند.

آنچه که برنج قهوه ای را ممتاز از برنج سفید می کند. برتریت در مواد های مغذی می باشد.

فسفر: تصفیه مواد زاید و ترمیم سلول و بافت های آسیب دیده
ویتامین بی: درمان کم خونی، رشد و ترمیم پوست، نقش اساسی در حرکات بدن و ماهیچه ها
سلنیوم: جلوگیری از پیری، محافظت از بیماری های قلبی خاص، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن
منگنز : افزایش انرژی و تجزیه اسید های چرب

اثرات برنج قهوه ای  بر قند خون و خطر دیابت

برنج قهوه ای منیزیم و فیبر بالاتری داشته، که هر دوی این موارد به کنترل سطح قند خون کمک می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهند، که مصرف مرتب غلات کامل مانند برنج قهوه ای، به شما در پایین آوردن سطح قند خون، و کاهش خطر دیابت نوع ۲ کمک می‌کند.

در یک مطالعه خانم‌هایی که به طور مرتب غلات کامل دریافت کرده بودند، ۳۱ درصد خطر دیابت نوع ۲ در آنها نسبت به خانم‌هایی که مقداری کمتر از غلات می خوردند پایین‌تر بود.

همچنین مطالعات حاکی از آن است که جایگزین کردن برنج قهوه ای به جای مصرف برنج سفید باعث پایین آمدن سطح قند خون و کاهش خطر دیابت نوع ۲ می شود.

مطالب پیشنهادی  خرید برنج در کرج

از طرف دیگر مصرف بالای برنج سفید با افزایش خطر ابتلا به دیابت مرتبط است. دلیل اینکه برنج سفید باعث ایجاد دیابت می‌شود، را می‌‌توان شاخص گلایسمیک بالا دانست. که در آن مواد غذایی با شاخص گلایسمیک بالا مانند برنج باعث افزایش سریع قند خون می‌شوند.

برنج قهوه ای شاخص گلایسمیک ۵۰ را داشته، اما برنج سفید عدد ۸۹ را دارد. بدان معنا که بعد از خوردن برنج سفید، سطح قند خون شما بسیار سریع تر بالا می رود. تا اینکه برنج قهوه ای خورده باشید.


رژیم غذایی مناسب در ورزش

بدنسازی در زندگی انسان، به عنوان یک روش زندگی به حساب می آید، که با انجام فعالیت های ورزشی در باشگاه به صورت وزنه زدن و خوردن مواد مغذی انجام می شود. بنابراین بهتر است برای حفظ اعضای بدن، یک رژیم غذایی مناسبی را هم در زندگی داشته باشیم، که در این مورد برنج قهوه ای خیلی مفید است.

تماس با ما :

برای خرید برنج قهوه ای می توانید به فروشگاه ما مراجعه کنید. همچنین مشاورین فروش ما در خدمت هستند تا ما مشاوره لازم را به شما برای خرید انواع برنج به صورت عمده و خرده ارائه بدهند.

09111168565

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *